26 Jan 2010

Alhamdulillah.......

Syukur... saya masih berkesempatan untuk menulis blog pada hari ini,... saya amat bersyukur kerana masih diberi kekuatan dan kesihatan yang masih baik. Minggu ini saya amat bersyukur walaupun dalam keadaan yang tidak sihat masih ada kekuatan untuk saya bersama rakan-rakan untuk menjalankan program untuk kerja kursus untuk semesta ini. alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan baik. Terima kasih kepada pihak sekolah kerana banyak memberi kerjasama kepada pihak kami.
Ingat 5 perkara sebelum datagnya 5 perkara...."sihat sebelum sakit".. itulah yang terjadi kepada saya pada minggu ini...kesihatan saya pada minggu ini agak tidak baik.. sedikit sahaja tuhan menguji saya...sedikit sahaja ujian kesakitan yang diberikan kepada saya.. tetapi saya dapat merasakan sekasa yang teramat.. untuk melakukan kerja seharian saya dengan baik.. saya menyeru kepada rakan-rakan untuk sama-sama menjaga kesihatan..

ingat 5 perkara sebelum 5 perkara
“Rebutlah lima perkara sebelum datang lima perkara lain, yaitu masa muda engkau sebelum datangnya hari tua, masa sehat engkau sebelum dilanda sakit, masa kaya engkau sebelum masa miskinmu, masa lapang engkau sebelum datangnya waktu sibuk, dan masa hidup engkau sebelum datangnya saat kematian.” (Hadith Riwayat Muslim dan Tirmizi dari Amru bin Maimun r.a.)